sobota, 4 listopada 2017

MDS - litera l

Piątek zaczęliśmy od ćwiczeń ruchowych. Dzieci bardzo je lubią :) Dzisiaj ćwiczyliśmy ruchy naprzemienne co okazało się trudne dla dzieci tzn. prawy łokieć dotyka lewego kolana i na odwrót. A jest to bardzo ważne ćwiczenie i umiejętność, którą dzieci teraz nabywają :) Próbowaliśmy przy lusterkach, w marszu i lekkim truchcie :) W wolnych chwilach mogą sobie poćwiczyć w domu. Prawy łokieć do lewego kolana - wyprost - i lewy łokieć do prawego kolana :) Uczuliśmy się małej literki - l - Metodą Dobrego Startu i ćwiczyliśmy zadania matematyczne. Dla połowy klasy okazało się trudne określenie o ile jest czegoś więcej lub o ile  jest mniej, np. Kuba ma zero cukierków , a Miłosz ma cztery cukierki. O ile cukierków Kuba ma mniej od Miłosza? A o ile cukierków Miłosz ma więcej niż Kuba? I zadania tego typu okazały się być trudne, ćwiczyliśmy to na tzw. konkretach, rysunkach , markerach i tym co pod ręką. Spokojnie w tym wieku to normalne i będziemy to ćwiczyć. Oczywiście w domu można z dzieckiem ćwiczyć takie zadania przy rozmaitych okazjach. W kuchni , na spacerze gdziekolwiek, żeby uruchomić w dzieciach myślenie przyczynowo-skutkowe i logiczne myślenie. Przy obieraniu ziemniaków niech policzą : na jednej kupce są 4 na drugiej 2 . O ile ziemniaków jest więcej na jednej, a o ile mniej na drugiej? Przy takiego typu zabawach dzieci najwięcej się uczą, mimowolnie przy okazji. Nawet nie zauważają, że zabawa to zadania matematyczne. Czytać napisy na słoikach i proste wyrazy, liczyć samochody na drodze, znaki drogowe cokolwiek, jabłka na stole - zabrać jedno i zapytać o ile jest mniej :) To bardzo pomaga i uczą się nie wiadomo kiedy :) 

(Oddałam aparat fot. do naprawy może niedługo będą lepsze zdjęcia niż telefonem :)

























































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz